آزیتا خوشگله

دختر تنها

آزیتا خوشگله

دختر تنها

ورزش رمز سلامتی است

ورزش رمز سلامتی است

ورزش کردن برای بدن فواید بسیار زیادی دارد. از آن جمله افزایش استحکام عروق و در نتیجه کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است، ضمناً در اثر انجام تمرینات ورزشی توان بدن در استفاده از قندها افزایش یافته و احتمال ابتلا به دیابت کمتر می شود...

ورزش رمز سلامتی است

ورزش کردن برای بدن فواید بسیار زیادی دارد. از آن جمله افزایش استحکام عروق و در نتیجه کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است، ضمناً در اثر انجام تمرینات ورزشی توان بدن در استفاده از قندها افزایش یافته و احتمال ابتلا به دیابت کمتر می شود.

بافتهای بدن (بویژه در ناحیه شکم) به مرور زمان ، فرم طبیعی خود را از دست می دهد. با انجام ورزش از بد شکل شدن و شل شدن عضلات جلوگیری می کنیم و در صورتی که این تغییرات ایجاد شده باشند به کمک ورزش، آنها را از بین می بریم و یا به حداقل می رسانیم. در ضمن با ورزش احساس نشاط و اعتماد به نفس بیشتری می کنیم.

بهترین نوع ورزش برای کاهش چربی های موضعی، انجام حرکات استقامتی و ورزشهای ملایم است. شاید با ورزش، وزن شما کاهش نیابد ولی پس از مدتی با افزایش حجم ماهیچه ها اکسیداسیون بافتی افزایش یافته و با انجام حرکات ورزشی گردش خون ماهیچه بیشتر می شود و بدن از ذخائر چربی برای تامین انرژی استفاده می کند.

با انجام ورزش با ریتم منظم، عضلات خسته نمی شوند چون خستگی به دنبال تجمع مواد زائد حاصل از سوخت چربی هاست و با درست نفس کشیدن (نفس عمیق بعد از هر حرکت ورزشی) و تامین اکسیژن کافی برای عضلات، این مواد تجمع نمی یابند.

سه شرط مهم در کاهش وزن و کاهش چربی های موضعی:

الف) رژیم غذایی

ب) ورزش روزانه

ج) پیاده روی

لازم نیست برای ورزش کردن مکان خاصی داشته باشید، شما می توانید در منزل با انجام حرکات نرمشی و پیاده روی به نتایج مطلوبی دست یابید. پیاده روی یک روز درمیان به مدت سی دقیقه مناسب است. حین پیاده روی، عضلات شکم را منقبض نگه دارید و با قدم های کشیده راه بروید. هر ده قدم که برداشتید عضلات را شل کنید و یک نفس عمیق بکشید.

نفس عمیق را با تاکید بر دم طولانی انجام دهید به طوریکه حداقل چهار ثانیه دم، دو ثانیه مکث و سپس بازدم را انجام دهید. سعی کنید به مرور، زمان دم را به شش الی هشت ثانیه برسانید.

نکته:

در برنامه ورزش درمانی، بعد از انجام هر حرکت ورزشی، کشیدن یک نفس عمیق الزامی می باشد.
تمرینات ورزشی

به پشت بخوابید و پاها را خم کنید و کف پاها را کاملاً روی زمین قرار دهید. عضلات شکم را منقبض کنید و به آرامی تا جاییکه می توانید باسن را از روی زمین بلند کنید و مکث کنید سپس به آرامی به حالت اول برگردید.

به پشت بخوابید و زانوها را خم کنید. پای راست را به همان صورت خم از روی زمین بلند کنید و با فاصله ده سانتی متر از زمین نگه دارید و تمرین قبل را تکرار کنید و سپس با پای چپ انجام دهید.

به پشت بخوابید و پاها را خم کنید و کف پاها را کاملاً روی زمین قرار دهید. دست ها را روی سینه قرار داده و به آرامی ابتدا سر را بلند کرده و سپس شانه ها را به آرامی سی سانتی متر بالا بیاورید و پس از مکث کوتاه به حالت خوابیده برگردید.

تمرین قبل را در حالتی تکرار کنید که یک مرتبه به سمت راست و یک مرتبه به سمت چپ بلند شوید.

به پشت روی زمین بخوابید و دست راست خود را دراز کرده و بالای سر خود روی زمین بگذارید، حالا با تمام بدن تا آنجا که می توانید به راست بپیچید و پس از یک مکث کوتاه به حالت اول برگردید و به سمت دیگر هم تکرار کنید.

به پشت بخوابید و یک پا را به صورت صاف بلند کنید و با فاصله سی سانتی متر از زمین نگه دارید و پای دیگر را خم کرده و داخل شکم ببرید و مکث کنید. سپس به حالت اول برگردید.

به شکم بخوابید و پیشانی را روی دستها قرار دهید. در حالیکه پاها را به صورت کشیده نگه داشته اید، یک پا را بالا بیاورید و درین حالت نگه دارید و سپس به آرامی پایین بیاورید و با پای دیگر نیز تکرار کنید.

روی زمین بنشینید و کف هر دو پا را به هم بچسبانید و با دست ها روی پاها را بگیرید.

به آرامی مثل پاندول ساعت تمام بدن خود را به سمت راست منحرف کنید و تا جائیکه می توانید به زمین نزدیک شوید و مکث کنید سپس به سمت چپ همین حرکت را تکرار کنید.

روی زمین بنشینید و کف دستها را کمی عقب تر از بدن روی زمین بگذارید. زانوها را خم کنید و همزمان هر دو زانو را به راست ببرید و به زمین نزدیک کنید و سپس به همان صورت به سمت چپ ببرید.

در وضعیت تمرین قبل قرار بگیرید و همان تمرین را انجام دهید با این تفاوت که وقتی زانو ها را از یک طرف به زمین نزدیک کردید، هر دو زانو را به آرامی صاف کنید و پس از یک مکث کوتاه مجدداً خم کنید و به سمت مخالف ببرید.

روی زمین بنشینید و زانوها را خم کند. با دستها مچ پاها را بگیرید و با باسن روی زمین به جلو بروید.
در مقابل یک میز بایستید و با دست لبه میز را بگیرید. عضلات شکم و باسن را منقبض کنید و به آرامی و آهسته زانو ها را خم کنید تا به صورت نیمه نشسته در آیید، مکث کنید و سپس به آهستگی بلند شوید و بایستید.

در وضعیت تمرین قبل قرار بگیرید. یک پا را از ناحیه زانو خم کنید و از پهلو باز کنید و مکث کنید سپس به آرامی به حالت اول برگردید و با پای دیگر انجام دهید.

نظرات 1 + ارسال نظر
سینا شنبه 21 دی 1387 ساعت 14:49

سلام آزیتا خانوم.عاتی بود.مرسی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد