آزیتا خوشگله

دختر تنها

آزیتا خوشگله

دختر تنها

ایدز بسیار آسانتر از آن ‏چه که شما فکر می‏کنید به سراغتان خواهد

آیا به ویروس ایدز آلوده خواهید شد؟

ایدز بسیار آسانتر از آن ‏چه که شما فکر می‏کنید به سراغتان خواهد آمد
ـ هرگونه تماس خونی که برقرار می‏کنید اعم از حجامت، تزریق دارو یا مواد، اصلاح کردن با تیغ، چنانچه قبلاً با فردی آلوده در تماس بوده باشند می تواند خطرساز باشد...

آیا به ویروس ایدز آلوده خواهید شد؟

ایدز بسیار آسانتر از آن ‏چه که شما فکر می‏کنید به سراغتان خواهد آمد
ـ هرگونه تماس خونی که برقرار می‏کنید اعم از حجامت، تزریق دارو یا مواد، اصلاح کردن با تیغ، چنانچه قبلاً با فردی آلوده در تماس بوده باشند می تواند خطرساز باشد.
ـ اگر روابط جنسی شما بدون استفاده از کاندوم (کاپوت) باشد، به هر طریقی که انجام شود (دهانی، مهبلی(واژینال)، مقعدی و حتی آلت مصنوعی استفاده شده توسط دیگران) حتی اگر کاملاً داخل نشود، چنانچه ترشحات بدن فرد مبتلا در تماس با مخاط شما قرار گیرد امکان انتقال ویروس ایدز به شما بالاست. به خصوص اگر شریکان جنسی متعددی داشته باشید، امکان ابتلا بیشتر خواهد بود.
ـ نسل بعدی یعنی فرزندان بعدی شما در امان نخواهند بود؛ چنانچه مبتلا به ویروس ایدز باشید و باردار شوید و یا همسرتان را باردار کنید، امکان ابتلای جنین شما به ایدز زیاد خواهد بود. یا اگر فرزند شیرخوارتان، شیر آلوده شما را بخورد ممکن است مبتلا شود.
ایدز با شما چنین خواهد کرد:
۳۰% افراد آلوده پس از ۶-۳ هفته از آلودگی علائمی شبیه به آنفولانزا پیدا می‏کنند. (تب، سردرد، بدن درد، تهوع، علائم گوارشی). اما اکثر مواقع هیچ علائم واضحی رخ نخواهد داد. گاهی بزرگی غدد لنفاوی در این دوره دیده میشود. به طور متوسط بعد از ده سال علائم غیر اختصاصی کاهش وزن، اسهال مزمن، خستگی و عرق شبانه بروز خواهد کرد. همزمان منتظر بروز بیماری‏های عفونی نادری خواهید بود که با دلیل ضعف ایمنی خودش را نشان خواهد داد. ۵۰% افراد مبتلا بالاخره پیری زودرس پیدا خواهند کرد. بروز علائمی چون ترس از نور، سفت شدن گردن، کاهش حس و بی‏حسی در اعضاء، حالات توأم با اشکال هوشیاری و نابینایی بیانگر بروز عوارض عصبی می باشد. علائم روانی همچون افسردگی، اضطراب، حالات هذیانی، اشکال در حافظه و تمرکز و تغییرات شخصیتی نیز از جمله عوارض ایدز می‏باشد.
چنانچه از سرنک‎‏ مشترک برای تزریق مواد مخدر استفاده کنید این علائم بسیار زودتر ظاهر خواهد شد. (مثلاٌ در عرض ۲ یا ۳ سال)
شما می‎‏توانید سالم باشید اگر:
ـ از آن جا که با نگاه کردن به آدم‏ها نمی‏توان فهمید که دچار عفونت ایدز هستند یا نه، ایمن‏تر آن است که از تبادل ترشحات جنسی جلوگیری شود. به عبارت دیگر در روابط جنسی خود با دیگران با استفاده از کاندوم لاتکس‏دار می‏توانید احتمال مریض شدن را کم کنید.
ـ قبل از استفاده از هر وسیله‏ای که به داخل بدن شما راه می‏یابد (مثل سوزن، تیغ و…) از استریل بودن آن اطمینان حاصل کنید.
(در نظر داشته باشید برای مثبت شدن آزمایش ایدز گاه تا یک ‏سال زمان لازم است و ممکن است علی‏رغم وجود ویروس ایدز در بدن شما، آزمایش منفی باشد. با آزمایش منفی صرف در روابط پرخطر شرکت نکنید.)
ـ حق انتخاب با شماست. اما بهتر است با انتخاب گزینه های درست، مسیر مناسب و هدفمندی را برای زندگی خود در پیش بگیرید.
ـ بسیاری از داروها و موادی که به نظر بی‏خطر و غیر اعتیاد آور هستند، در واقع دروازه‏هایی برای راه یافتن به دنیای پر خطر اعتیاد (چه تزریقی و چه غیرتزریقی) می‏باشند. (مثل حشیش، اکستسی و …)


نظرات 2 + ارسال نظر
انجمن پارسیان شنبه 21 دی 1387 ساعت 14:49 http://parsianforum.com/

سلام دوست عزیز
سایت بسیار قشنگ،جذاب وپرمحتوایی دارید.ما نیز فرومی
علمی ، تخصصی و عمومی، با نام انجمن پارسیان را برای تمام ایرانیان عزیز راه اندازی کردیم.
خوشحال می شویم به جمع دوستانه ما بپیوندید .
می توانید از مدیر کل سایت، مدیریت انجمنی را درخواست کنید.
مایه مباهات است دوستان و مدیران لایقی مانند شما در جمع ما باشند.
منتظر حضور سبز شما هستم. موفق باشید.
http://parsianforum.com

سعید سه‌شنبه 18 فروردین 1388 ساعت 16:40 http://www.sunboy.blogsky.com

سلام.وبلاگ جالب و پر محتوایی داری.منم همین الان نشستم دارم وبلاگمو آپ میکنم.حتمی لینکت میکنم.تو هم به وبلاگ من سر بزن.خوشحال میشم نظر بدی.اگه قابل دونستی ما رو هم بلینک.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد